לקראת תשעה באב – אהבת חינם וזיכרון משמעותי

ואלה שמות
אותיות נשמה עם משמעות אישית
כדי לנצור את זיכרון היקרים לנו, שהלכו לעולמם

לכל איש יש שם ומאחורי השמות היו אנשים שאהבנו ושאינם איתנו עוד, ושאנו רוצים לזכור אותם ולנצור דמותם.
כשמשה מנילביץ איבד את אביו אבא יעקב לפני 5 שנים, הוא קרא את אותיות הנשמה ביום השלושים למותו, כנהוג. 8 פסוקים מתהילים לכל אות, תחילה א-ב-א-י-ע-ק-ב ואחר אותיות נ-ש-מ-ה. התחושה שהיתה בו עוד קודם, כי לפסוקים אלו אין דבר עם זיכרון אביו המנוח, הצטרפה לתחושה שליוותה אותו בכל אזכרה מאז נפטרה אמו (צילה) לפני 20 שנה, תחושה שהתעצמה והובילה אותו לעשות מעשה.
במשך שלוש שנים עמל על הכנת ספר נגיש יותר, כתוספת או כחלופה. באסופה “ואלה שמות” נשמרת התבנית המקורית של 8 ציטוטים לכל אות באלף בית. אלא שהציטוטים מגיעים הן מהמקורות -תהלים, משלי, קהלת, תורה, נביאים וכתובים, וגם משירי משוררים כמו נתן אלתרמן, אברהם חלפי, לאה.גולדברג, רחל, נעמי שמר, דוד גרוסמן, ח.נ.ביאליק, א.אבן עזרא, רחל שפירא, ר’ סעדיה גאון, אברהם שלונסקי ועוד….

המשתמשים יכולים לבחור לקרוא את כל האותיות המרכיבות את שם הנפטר/תאו מספר פסוקים,לפי בחירה, ניתן לבחור להוסיף את תפילת אל מלא רחמים ואת הקדיש שבסוף הספר או לוותר על קריאתם.
“אני מציע אלטרנטיבה לספר התהלים המסורתי. לא באתי להחליף אותו אלא לתת נדבך נוסף שמאפשר לצקת משמעות לזיכרון של אותו אדם ייחודי שהלך לעולמו.

מנילביץ שם דגש על מגוון ציטוטים  העוסקים בגברים ובנשים, ציטוטים הקשורים לחווית הפרידה ולזיכרון, משפטים המעידים על תכונות שונות ומשפטים מעוררי השראה.
באסופה פסוקים רבים העוסקים באהבת חינם ובדאגה לאחר. פסוקים שעשויים להעניק השראה גם בתשעה באב, בו אנו זוכרים את שנאת החינם, שהובילה לחורבן הבית.

אנו מצרפים כדוגמא את האותיות  א’ ה’ ל’, אותיות שכיחות.   
פרטים נוספים בחנות האינטרנטית  https://veele-shmot.com/

לשאולת ולקבלת דוגמא לתקשורת  הילה קומם 052-3534666, hkomem@smile.net.il .



Coi בניית אתרים
דף הבית