תפילה לעילוי נשמת נפטר

​​​​​​​
אין ספק שמוות של אדם קרוב הוא אחד האירועים המטלטלים והקשים ביותר שאנו חווים בחיים, אבל לצערנו זו דרך העולם. עם הזמן וככל שאנו מתבגרים, אנו נאלצים להיפרד מיותר ויותר אנשים יקרים לליבנו, חברים ובני משפחה. אבל כיהודים מאמינים אנו מבינים שמדובר רק על מעבר לשלב אחר, טוב יותר, ולא על חידלון מוחלט, מה שיכול לנחם אותנו. אחת התפיסות החשובות ביהדות נוגעת למקומה של הנשמה בעולם הבא. לפי תפיסה זו, תפילות ומעשים טובים יסייעו לנשמת הנפטר להגיע למדרגה עליונה בעולם הבא.

תפילה לעילוי נשמת הנפטר

כדאי לדעת שאין משהו מחייב וחותך בנושא של תפילה לעילוי נשמת הנפטר. הדבר החשוב הוא באמת לעשות מעשים טובים ולהתפלל לזכרו של האהוב שהלך לעולמו, תוך שאנו מכוונים שהתפילות והמעשים הטובים שלנו יהיו לעילוי נשמתו. באופן כללי אדם יכול להזכיר את הנפטר בתפילה בבית כנסת, בעלייה לתורה, או בתפילה אישית ואינטימית לזכרו בבית הקברות.

האם ישנן תפילות מומלצות?

היהדות עוטפת את האדם לאורך כל החיים, מהרגע שבו הוא נולד ועד לרגע שבו הוא נפטר, ולכן לאורך השנים חוברו תפילות שונות שמיועדות לאמירה בבתי הקברות ומטרתן היא עילוי נשמתו של הנפטר שלזכרו התפילה נאמרת. אחת התפילות הידועות והמוכרות ביותר היא כמובן תפילת יזכור, אך חשוב לדעת שישנן עוד תפילות. ישנה תפילה שנקראת 'אל מלא רחמים', ותפילות אשכבה נוספות. ניתן כמובן גם לומר פרקי תהלים שונים. יש שנוהגים לקרוא קטעים מפרק קיט שבתהלים על פי אותיות שמו של הנפטר ואותיות נשמה. ישנם גם פרקי תהלים ספציפיים שאותם נוהגים לומר לזכר נפטר כמו מזמור טז ומזמור מט.

איפה ניתן למצוא תפילות לעילוי נשמת הנפטר?

את התפילות הספציפיות והמנוסחות לעילוי נשמת הנפטר ניתן למצוא בכמה מקומות. תוכלו למצוא אותן בחלק מהסידורים הרגילים, בספרונים מיוחדים המיועדים לאזכרות ולעלייה לקברות הנפטרים, ובספר החדש ואלה שמות, שבו תוכלו למצוא מגוון רחב של תפילות וקטעים שונים לזכר יקירינו שכבר אינם איתנו.

מחשבות ותחושות

אין ספק שמותו של אדם קרוב ואהוב הוא אירוע לא פשוט שמציף אותנו במחשבות ובתחושות. התפילה שלנו וההבנה שמעשינו מסייעים לאהוב היקר ולנשמתו להגיע למדרגות עליונות יכולה לסייע לנו ולהעניק לנו ולמעשים שלנו משמעות וחשיבות רבה דווקא בשעה הקשה מכל. לכן אנו ממליצים לומר את התפילות הללו בכוונה שלמה מתוך מחשבה על האיש היקר ללבנו שאולי גופו עזב את העולם שלנו, אך נשמתו ללא ספק נמצאת איתנו.

Coi בניית אתרים
דף הבית